Almás-nektarinos köles

Köles. Igen egészséges, és változatossá teszi a köreteinket. Mi magunknak is havonta egyszer kétszer készítünk akár pörkölt mellé, akár tortaként vacsira. A gyerek mégis uzsira kapta ma.

2 ek kölest beáztattam kb 20 percre, majd megfőztem. Közben megfőztem egy kisebb apró darabokra szelt almát, és egy a nyáron fagyasztott darabolt nektarin felét. A gyümölcsöket kivételesen microban “főztem” meg (6 perc maxon lefedett dobozban), mert megfordult a fejemben, hogy ha az úrfi éhesebb lenne csak gyorsan összekeverem a megpuhult gyümölcsöket darált keksszel és kész. Na de nem ez történt. Így amikor a köles is elkészült összekutyultam őket és villával egy kicsit összetörtem még.

A múltkor a kölest egy nagyobb almával főztem össze kevés fahéjjal és egy kávéskanál cukorral. Mindkét esetben teljes sikert hozott a könnyű kaja.

Következőleg szilvával tervezem kivitelezni.

Leave a Reply

